[ O Audi proizvodjacu
]
21 Oktobar, 2008 20:35
Kako je nastao Audijev amblem
Koreni kompanije sežu u 1899. godinu i vezuju se za ime Augusta Horha. Prvi Horhov automobil proizveden je 1901. Godine 1910. Horh je bio prisiljen da napusti kompaniju koju je osnovao. Ubrzo potom, osnovao je kompaniju u Cvikauu,
nastavivši da koristi Horh brend. Njegovi bivši partneri tužili su ga
sudu zbog nedozvoljenog korišćenja zaštitnog znaka, a nemački sud je
doneo odluku da brend Horh pripada njegovoj bivšoj kompaniji. Horh je,
dakle, bio prinuđen da se uzdrži od korišćenja vlastitog prezimena u
svom novom poslu sa kolima. Horh je odmah sazvao sastanak u stanu Franc
Fikenčera da bi smislio novo ime za kompaniju. Tokom ovog sastanka,
Francov sin je tiho učio latinski jezik
u uglu sobe. U nekoliko navrata činilo se kao da je na ivici da
izgovori nešto, ali bi samo progutao reči i nastavio da radi, sve dok
u jednom momentu nije izustio: „Oče – audiatur et altera pars... zar ne bi bila dobra ideja nazvati je AUDI umesto HORH?“. „Hör“ na nemačkom znači „Slušaj!“ a isto to znači i „Audi“
na latinskom. Svi prisutni su sa oduševljenjem prihvatili ideju. Često
je prisutno uverenje (ali to nije tačno) da je Audi akronim od „Auto Union Deutschland Ingolstadt“.
Audi je počeo sa četvorocilindričnim modelom 2612 cc (2,6 litara),
za kojim su usledili modeli 3564 cc, kao i 4680 cc. Ova vozila su se
pokazala uspešnim čak i na sportskim priredbama. August Horh je
napustio kompaniju Audi 1920. Audi automobili toga vremena bili su luksuzna vozila opremljena specijalnom limarijom.
[ Audi
]
20 Oktobar, 2008 23:57
Audi A6
Audi definise nove standarde u visokoj klasi. Sa najmlađom generacijom
A6 predstavlja se limuzina koja sa izraženom dinamikom vožnje i
tehnološkom opremom u tržišnoj utakmici odlučno kreće prema vodećoj
poziciji. Snažni TDI i benzinski motori sa četiri do osam cilindara i
246 kW (335 PS), najmodernija tehnologija u izradi mjenjača kao i
prednji ili stalni quattro pogon na sva četiri točka daju osnovu za
potrebni suverenitet nove sportske limuzine A6. Ponuda koja
zahvaljujući visoko razvijenom podvozju i visokoj čvrstoći karoserije
omogućuje novu dimenziju u dinamici vožnje. Time novi Audi A6 postavlja
nove kriterijume koji se orijentisu prema velikom uzoru: Audiju A8
kojem su novinari i javnost potvrdili rang najsportskijeg automobila
svoje klase. U zbroju svojih karakteristika – u dizajnu i performansama
–A6 kao najprogresivniji automobil visoke klase kreće ubrzano pored
svoje konkurencije.

Jasna sportska i ergonomska perfekcija – zahtjev je koji određuje
oblikovanje kokpita. Zajednički pokrov povezuje središnji nosač
instrumenata i gornji dio središnje konzole u jednu celinu. U
unutrašnjem kutu novo oblikovanog okvira našlo se pored okruglog
instrumenta merača obrtaja i tahometra mesta za takođe okrugle
skale pokazivača temperature i goriva. Pojavom novog Audija A6
predstavlja se nova generacija Audi upravljača. Vidljiva oznaka
trokrakog odnosno četverokrakog upravljača je optički citat u obliku
jednodijelnog okvira u karakterističnom obliku trapeza s četiri prstena
na središnjem poklopcu vozačevog vazdusnog jastuka. Prepoznatljivo prema
dizajnu interijera novog A8 inspirirana je i središnja konzola.
u novom Audiju A6 tehničari su se odlučili za primenu elektromehaničke
kočnice za parkiranje: odustajanje od ručne kočnice omogućuje
velikodušno i ergonomski funkcionalno oblikovanje konzole i naslona za
ruku. Iza ručice mjenjača nalazi se optimalno pozicioniran sastav MMI
(Multi Media Interface). Njegov monitor, koji je točno u vidnom polju
vozača, integrisan je na grebenu odmah iza ručice mjenjača. Svi putnici
profitiraju od značajnog povećanja prostornog komfora.
cena ovog 3.2 odnosno 4.2 FSI Audija A6 krece se u rasponu od 57.000 do 60.000 evra
[ Audi
]
20 Oktobar, 2008 23:35
Audi A5
Nuvolari quattro koncept automobila iz 2003. dao je prvu najavu vizije
Audija sa snažnim i stručno stiliziranim coupéom s visokim potencijalom
performanse i naprednim profinjenim dizajnom - hrabar iskorak u
budućnost. Mnogi elementi Nuvolarija prilagođeni su u Audiju A5. Novi
coupé jasna je i jedinstvena kombinacija sportskih osobina i
elegancije. Istovremeno, A5 nudi iskustvo vožnje okarakterizirano
uzbudljivom dinamičnom performansom i izvrsnom udobnosti na dugim
putovanjima. Dužinom od 4,63 m Audi A5 jasno pripada u vrhunsku klasu
coupéa. Četiri udobna sedista i kapacitet utovarnog prostora od 455
litara čine ovaj automobil udobnim automobilom na duge staze. Dinamičnu
izvedbu osiguravaju FSI i TDI motori s procijenjenom snagom od 125 do
195 kW (170 do 265 KS). Svi motori imaju učinkovite karakteristike koje
su ujedno vrlo ekološki prihvatljive. Snaga motora prenosi se ili
pogonom na prednje tockove ili Quattro pogonom na sva četiri tocka i
šest-brzinskim ručnim ili automatskim mjenjačem. Podvozje razvijeno za
A5 potpuno je novo i kombinuje okretnost sa najvećim stepenom sigurnosti
vožnje.

Atmosfera u unutrašnjosti, gdje se osećate savršeno smirenima čak i
na dugim putovanjima – ključna je osobina unutrašnjosti A5. Kompletna
arhitektura kokpita jasno je usmjerena na vozača, a instrumenti i
središnja konzola čine celinu. Animirani oblici, preciznost i
sofisticirani dizajn kontrolnih instrumenata predstavljaju vizualni
užitak koji je takođe ugodan na dodir. Dizajn unutrašnjosti omogućava
vrlo kvalitetno iskustvo dodira svaki put kada vozite Audi A5. Primjer
sveobuhvatnog dizajnerskog pristupa je oblik stranica vrata, na kojima
kontrole, obloge, naslon za ruke i pretinac za odlaganje čine vizualno
harmoničnu celinu.
Instrumentna tabla, s karakterističnim oblikom okvira brzinomera i
brojača obrtaja u obliku kapi, izražava tipične stilske elemente
Audija, iako je u svim svojim detaljima novo dizajnirana. A5 je takođe
opremljen zaslonima za MMI sastav postavljen na ergonomski savršenom
visokom položaju u kokpitu. Nova, napredna verzija proverene
instuitivne MMI logike čini razumevanje velikog broja funkcija vrlo
jednostavnim. Novi ključ još je jedan element dizajna koji dokazuje
profinjenu funkcionalnost.

ova verzija sa 3.2 litarskim motorom sa pogonom na sva cetori tocka kosta ce oko 50.000 evra i naravno jos dodatno se placa oprema/
[ Audi
]
20 Oktobar, 2008 23:09
Audi A4
Audi otvara nove horizonte. Model A4 je sportski automobil s izuzetnom
pojavom na drumu; stavlja Audi u novu dimenziju na tržištu automobila
srednje klase. Motori koji pokreću ovu limuzinu, kako TDI, tako i
benzinski, u oba slučaja s direktnim ubrizgavanjem goriva, kombinuju
visoku snagu i visoku upečatljivost. Dinamični pogonski sklop i upotreba
mnogih tehnologija koje su direktno preuzete iz kategorije velikih
automobila dokaz su vodeće uloge ove marke što se tiče tehničkog
znanja. Novi Audi predstavlja novi način vožnje. Dizajn novog modela A4
otkriva njegov sportski, agresivan karakter: uz zategnute i dinamične
linije, izražava pojam tehničke perfekcije. S ukupnom dužinom od 4,70
metara
Unutar novog A4 dovoljno je svjetla i prostora koji odgovaraju
automobilu pune više kategorije. Međuosovinski razmak od 2808
milimetara nije samo veći nego kod ključnih konkurenata, nego je i
značajno veći nego kod prethodnog modela. Unutrašnjost je sada 20 mm
duža, a prostor za kolena na zadnjoj klupi putnika je porastao za izuzetnih
36 mm do 908 mm. Prostor za glavu i širina u razini ramena takođe su
povećani. Svaki putnik u novom A4 ima pristup prikladnim funkcijama kao
što su veliki držači za čaše i mekano obloženi nasloni za ruku. Sjediti
u novom modelu A4 znači osjećati se udobno i zadovoljno od prvog
trenutka, što je tipičan 'Audi efekt'.
Kapacitet prtljažnika je sada 480 litara, bez obzira da li automobil
poseduje prednji pogon ili quattro stalni pogon na sve točkove. Ovaj
volumen je veći nego kod bilo kojeg direktnog konkurenta. Visina
utovara je samo 673 milimetra, te zajedno s ravnim podom i bočnim
stranicama čini prtljažnik ekstremno praktičnim.
Za veće terete, na primjer nakon većih kupovina, naslon zadnjih sedista se može preklopiti u dva dela, što povećava kapacitet
prtljažnika na maksimalnih 962 litre.Na svakom novom modelu A4,
poklopac prtljažnika se može otvoriti na tri praktična načina: radio
signalom iz daljinskog upravljača, preko tipke u vratima vozača ili
električnom tipkom u utoru ručice prtljažnika. Poklopac se automatski
otvara prema gore na novim šarkama s kolutima, te je potreban samo mali
napor da se zatvori.

Cena ovog luksuznog modela koji potice iz Audija kretace se u rasponu od 31.000 do 33.000 evra. U zavisnosti od opreme.
[ Audi
]
20 Oktobar, 2008 21:51
Audi A3
Nova generacija Audija A3 je predstavljena. Premijum kompakt model,
koji suvreno vlada u ovoj kategoriji vozila, je dobio čitav niz
dizajnerskih i tehnoloških unapređenja.
Audi će sa novom generacijom A3 i A3 Sportback modela postaviti nove
standarde kada su u pitanju vozne karakteristike, dizajn i
opremljenost. Nove tehnologije kao što su S tronic menjač, magnetno
ogibljenje i sistem za kontrolu ogibljenja, Audi parking sistem i još
dosta toga.
Novu karoseriju odlikuje nešto veća dužina, niže serijsko ogibljenje.
Dakle, Audi je učinio A3 još sportskijim i atraktivnijim automobilom.
Prednji spojler i branik su blago izmenjeni, baš kao i prednja maska.
Najupadljiviji element su svakako „oborena“ svetla, odnosno Daytime LED
svetla. Opciono se mogu poručiti i bi-xenonska prednja svetla, koja se
savršeno uklapaju sa LED svetlima. Zadnji deo automobila ima
redizajnirani branik, ali očekivanih zadnjih LED svetala nema.

Karoserija je, kao što smo naveli, nešto produžena – 2,5cm kada je u
pitanju A3, dok je kod Sportback modela ta dužina nepromenjena.
Unutrašnjost odiše sportskim karakterom i elegancijom. Tu su brojni
detalji izrađeni od aluminijuma, novi interfejs za upravljanje audio i
klima sistemima. Zapremina prtljažnika iznosi od 350 do 1080l, dok je
kod Sportbacka 370 do 1100l.
Gama motora se sastoji od čak osam modela: pet benzinskih i tri dizela.
Benzinci su 1,6 sa 102KS, 1,4 TFSI sa 125KS, 1,8 TFSI sa 160KS i 2,0
TFSI sa 200KS. Top model je i dalje 3,2 V6 FSI sa 250KS. Dizel motori
su 1,9 TDI sa 105KS i 2,0 TDI sa 140 i 170KS. Potrošnja je u proseku
smanjena za do 15%. 1,8 i 2,0 TFSI motori su „frikciono optimizovani“
odnosno komponente motora imaju jako malo trenje.
Svi motori, osim 1,6 i 1,9 TDI, se isporučuju sa šestostepenim
manuelnim menjačima, dok se model sa 3,2 V6 FSI motorom isporučuje
isključivo sa S tronic menjačem. Opciono je moguće poručiti S Tronic i
sa ostalim motorima. 2,0 TFSI i dizel motori se isporučuju sa
šestostepenom varijantom, dok kupci 1,6, 1,4 TFSI i 1,8 TFSI dobijaju
sedmostepene verzije S tronic menjača. Quattro pogon se isporučuje u
kombinaciji sa 1,8 i 2,0 TFSI, kao i sa 2,0 TDI varijantama, dok je taj
pogon serijski u 3,2 modelu.
Audi će na modelu A3 koristiti magnetne amortizere koji pored odličnih
performansi omogućavaju i veoma lako elektronsko podešavanje mekoće.
Audi nudi dva režima rada – Normal i Sport.
Nova generacija Audija A3 će pored standardnog S3 modela imati u ponudi
i S3 Sportback. Motor i performanse na S3 modelu su nepromenjene – 2,0
TFSI sa 265KS i 350Nm, što omougćava ubrzanje od 0 do 100 za 5,7s,
odnosno 5,8s kada je u pitanju Sportback model.
Novi Audi A3 će se u prodaji naći početkom leta ove godine po ceni od 20350 EUR.
Dužina: 4203mm (A3), 4286mm (Sportback), 4214mm (S3)
Širina: 1765mm
Visina: 1421mm (A3), 1423 (Sportback), 1399 (S3)
Međuosovinsko rastojanje: 2578mm
Težina: 1275-1455kg (u zavisnosti od modela i motora)
[ Audi
]
20 Oktobar, 2008 20:59
Audi A2
Da bi dao svoj doprinos u redukovanju emisije izduvnih gasova ispod
limita od 120g/km (predložen od Evropskog veća), "Audi" planira razvoj
nekoliko ekoloških modela. Jedan od njih biće i druga generacija A2,
čija je proizvodnja prekinuta jula 2005. godine.
Originalni model je krasila izuzetno skupa, aluminijumska konstrukcija,
što ga je učinilo nekonkurentnim u segmentu kompaktnih automobila i
dovelo do loše prodaje. Za novi model Audi će deliti komponente sa
sestrinskom kompanijom "VW" kako bi troškove učinio što je moguće manjim.
Ovo znači da će naredna generacija "A2" verovatno deliti platformu sa
modelom Polo uključujući i gamu motora.
Postoje informacije da bi Audi mogao predstaviti i još manji model A1 tokom 2010. godine, kao i model Q5 i Q1 crossover. Audi menadžment je nedavno saopštio da namerava proširiti gamu modela sa 22 na čak 40 do 2015. godine.
[ Audi
]
20 Oktobar, 2008 19:50
Audi A1
Nemački proizvođač automobila Audi predstavio je novi A1 na
ovogodišnjem Auto salonu automobila u Parizu, direktnog konkurenta
modelu "Mini Cooper", "BMW-eu seriji 1", "fijatu 500" kao i svim manjim
gradskim automobilima.
Zaista, Audiju sa novim A1 neće biti ni malo lako da se suprotstavi
ikoni. Na Auto salonu u Parizu imali smo priliku da vidimo Audi A1
Sportback, i uverimo se u njegove adute.
Ono što Audijevom modelu nedostaje je Minijev senzibilitet i
nostalgično obojene emocije, ali zato A1 dolazi sa četvoro vrata, i
visokom tehnologijom oličenom u multimedijalnom interfejsu povezanim sa
mobilnim telefonom koji obezbeđuju navigaciju, muziku i internet
konekciju.
Ispod haube počiva 1.4 litarski TSI agregat opremljen turbo punjačem i
kompresorom koji isporučuje 150 KS na prednje točkove putem Audijevog
S-tronic menjača sa dvostrukom spojnicom. Audijev mališan pored
benzinskih i dizel agregata koristiti i elektromotorni pogon (motor od
41 KS s kojim bi "audi A1"imao autonomiju od oko 100 kilometara).
Tu su i dodatnih 27 KS i 150 Nm dobijenih iz elektromotora napajanog
litijum-jonskim baterijama koji pokreće A1 u start-and-stop režimu.
Lansiranje serijskog modela će se verovatno odigrati u Ženevi, a
prodaja bi trebalo da počne krajem 2009 u Briselu. Cena jos uvek nije
poznata