Nova generacija Audija A3 je predstavljena. Premijum kompakt model, koji suvreno vlada u ovoj kategoriji vozila, je dobio čitav niz dizajnerskih i tehnoloških unapređenja. 
Audi će sa novom generacijom A3 i A3 Sportback modela postaviti nove standarde kada su u pitanju vozne karakteristike, dizajn i opremljenost. Nove tehnologije kao što su S tronic menjač, magnetno ogibljenje i sistem za kontrolu ogibljenja, Audi parking sistem i još dosta toga.
Novu karoseriju odlikuje nešto veća dužina, niže serijsko ogibljenje. Dakle, Audi je učinio A3 još sportskijim i atraktivnijim automobilom. Prednji spojler i branik su blago izmenjeni, baš kao i prednja maska. Najupadljiviji element su svakako „oborena“ svetla, odnosno Daytime LED svetla. Opciono se mogu poručiti i bi-xenonska prednja svetla, koja se savršeno uklapaju sa LED svetlima. Zadnji deo automobila ima redizajnirani branik, ali očekivanih zadnjih LED svetala nema.

 Audi A3Audi A3        

                                  

Karoserija je, kao što smo naveli, nešto produžena – 2,5cm kada je u pitanju A3, dok je kod Sportback modela ta dužina nepromenjena.
Unutrašnjost odiše sportskim karakterom i elegancijom. Tu su brojni detalji izrađeni od aluminijuma, novi interfejs za upravljanje audio i klima sistemima. Zapremina prtljažnika iznosi od 350 do 1080l, dok je kod Sportbacka 370 do 1100l.
Gama motora se sastoji od čak osam modela: pet benzinskih i tri dizela. Benzinci su 1,6 sa 102KS, 1,4 TFSI sa 125KS, 1,8 TFSI sa 160KS i 2,0 TFSI sa 200KS. Top model je i dalje 3,2 V6 FSI sa 250KS. Dizel motori su 1,9 TDI sa 105KS i 2,0 TDI sa 140 i 170KS. Potrošnja je u proseku smanjena za do 15%. 1,8 i 2,0 TFSI motori su „frikciono optimizovani“ odnosno komponente motora imaju jako malo trenje.
Svi motori, osim 1,6 i 1,9 TDI, se isporučuju sa šestostepenim manuelnim menjačima, dok se model sa 3,2 V6 FSI motorom isporučuje isključivo sa S tronic menjačem. Opciono je moguće poručiti S Tronic i sa ostalim motorima. 2,0 TFSI i dizel motori se isporučuju sa šestostepenom varijantom, dok kupci 1,6, 1,4 TFSI i 1,8 TFSI dobijaju sedmostepene verzije S tronic menjača. Quattro pogon se isporučuje u kombinaciji sa 1,8 i 2,0 TFSI, kao i sa 2,0 TDI varijantama, dok je taj pogon serijski u 3,2 modelu.
Audi će na modelu A3 koristiti magnetne amortizere koji pored odličnih performansi omogućavaju i veoma lako elektronsko podešavanje mekoće. Audi nudi dva režima rada – Normal i Sport.
Nova generacija Audija A3 će pored standardnog S3 modela imati u ponudi i S3 Sportback. Motor i performanse na S3 modelu su nepromenjene – 2,0 TFSI sa 265KS i 350Nm, što omougćava ubrzanje od 0 do 100 za 5,7s, odnosno 5,8s kada je u pitanju Sportback model.

                                     Audi A3                                       Novi Audi A3 će se u prodaji naći početkom leta ove godine po ceni od 20350 EUR.

Dužina: 4203mm (A3), 4286mm (Sportback), 4214mm (S3)
Širina: 1765mm
Visina: 1421mm (A3), 1423 (Sportback), 1399 (S3)
Međuosovinsko rastojanje: 2578mm
Težina: 1275-1455kg (u zavisnosti od modela i motora)