Pre zvanicnog predstavljanja na Salonu automobila u Parizu, Audi je objavio sve detalje u vezi sa novim konkurentom BMW-u M5. Novi audi RS6 u limuzinskoj karoserijskoj konfiguraciji, pokretace V10 twin-turbo sa 580 KS i 650 Nm maksimalnog obrtnog momenta, isti onaj koji se nalazi ispod haube Avant verzije.
Sprint do "stotke" ubrzava u okviru od 4,5 sekundi, a maksimalna brzina ogranicena na 250 kilometara na sat. Turbo "duet" omogucava dostupnost maksimalnog obrtnog momenta pri niskih 1500 obrtaja u minutu, dok se maksimalna snaga oslobaða pri 6250 obrtaja. &Scaron sestostepena tiptronic transmisija pruža vozacu izbor izmedju automatskog i manuelnog menjanja stepena prenosa, skracujuci interval promene za jednu desetinku sekunde.
Snaga se kroz quattro pogon na sva cetiri tocka. Sistem Dynamic Ride Control (dinamicka kontrola vožnje) redukuje "ljuljanje" oko poprecne ose, kao i bocno "ljuljanje", uz omogucavanje tri stepena podesavanja amortizera - sport, dynamic i comfort, koji se aktiviraju putem unapredjenog MMI sistema.
RS6 je opremljen felnama od 19 cola, "obuvenim" u pneumatike dimenzija 255/40 R19, sa prednjim diskovima precnika 390 milimetara koje stežu sestoklipne kocione celjusti napred, i diskovima od 365 milimetara nazad, sa jednoklipnim celjustima. Kao opcija, dolaze 20x9,5 incni tockovi koji omoguæavaju instalaciju keramickih kocnica. Standardni A6 modeli, takodje, dolaze sa novim MMI sistemom, zajedno sa novim grilom hladnjaka, novim branicima, usisnicima vazduha i svetlima za maglu.
Poznati S-line paket ukljucuje tockove od 18 cola i sportski sistem oslanjanja koji smanjuje rastojanje karoserije od tla za 30 milimetara. Lepeza motora ukljuèuje sest benzinaca i cetiri dizelasa, ukljuèujuci dvolitarski TFSI cetvorocilindras; sa 170 KS, zatim 2,8-litarski FSI V6 sa 290 KS, 4,2-litarski FSI sa 350 KS V8, kao i novi 3,0-litarski V6 opremljen kompresorom. TDI porodica dolazi u zapreminskom rasponu od 2,0 do 3,0 l.
Ovaj model će inicijalno biti ponuđen samo kao kupe sa četvoro vrata.
Sličan automobil trenutno nudi jedino Mercedes, a u pitanju je naravno
CLS.
Motiv za A7 je najverovatnije više nego solidna prodaja CLS-a, kao i
dobra prognoza kada je u pitanju prodaja luksuznih automobila. Treba
napomenuti da Audi nije jedini sa sličnom idejom. Jaguar i VW takođe
rade na svojim konkurentima za CLS. U Jaguarovom slučaju to je model
koji će zameniti XJ (sličan dizajn kao i XF), a na drugoj strani planovi za Passat kupe su u zastoju s obzirom na radikalne poteze novog izvršnog direktora VW grupe, Martin Winterkorn-a.
Prvobitne procene su govorile da će A7 biti konkurent za BMW seriju 6,
ali se iste ispostavljaju kao pogrešne. A7 je dizajniran sa posebnom
pažnjom na komfor putnika na zadnjim sedištima, što je potpuno u
suprotnosti sa tradicionalnim luksuznim kupeima. Međuosovinsko
rastojanje će biti slično kao i kod modela A6., međutim veliko
međuosovinsko rastojanje ne samo da će obezbediti prostor za putnike
pozadi, već će i učiniti da A7 izgleda veće od A6.
A7 će kao i ostali MLP Audiji imati motor i transmisiju pomerenu
dodatno unazad , iza prednje osovine, što bi trebalo značajno
poboljšati upravljivost i dinamičnost vozila.
Odluke oko motora još nisu finalne, ali i benzinski i TDI motori će
biti dostupni već pri predstavljanju. TDI verzija je zapremine 4,2
litra sa 326 KS i masivnih 650 Nm obrtnog momenta između 1.600 i 3.500
ob/min. Za tržište SAD u startu neće biti u ponudi TDI motora, već samo
4,2 FSI benzinac. Za evropsko tržište pored pomenute dizelke treba
očekivati V6 u dizel i benzinskoj varijanti. V6 TDI bi trebao stići na
tržište SAD za 6 do 9 meseci nakon predstavljanja benzinske verzije.
Postoje koncept verzije i A7 modela sa 2 vrata i kabrio, ali u Audiju
će sačekati reakciju kupaca na A7 kupe sa 4 vrata. Teško je predvideti
cenu za novi A7, ali bi trebala biti 15 do 20 posto veća od one za A6
model.
Iz kompanije Audi stižu lepe vesti za sve ljubitelje modela Q7.Naime, kako su potvrdili čelnici kompanije nova verzija ovog modela
naći će se u prodaji krajem ove godine i nosiće naziv Q7 V12 TDI
quattro. Već na prvi pogled V12 TDI dosta odskače po izgledu od svog prethodnika. Dugačak je 5063mm, širok 2000mm i visok
1737mm, agresivnijeg izgleda sa redizajniranim prednjim i zadnjim
branicima i aluminijumskim točkovima od 20'', teško da će bilo koga
ostaviti ravnodušnim.
Ipak, ono što svakako najviše interesuje potencijalne kupce je, pre
svega, šta se krije ispod haube ovog bavarskog terenca, a to je više
nego interesantno. Novi Q7 pokreće snažni TDI motor, zapremine 6
litara, koji u saradnji sa 500 konjskih snaga, 1000Nm obrtnog momenta i
šestostepenim tiptronic menjačem ubrzava ovog impresivnog
četvorotočkaša od 0 do 100km/h za samo 5.5 sekundi. Prosečna potrošnja svedena je na 11.3l dizel goriva, a ono što će
svakako pomalo razočarati ljubitelje malo brže vožnje je činjenica da
je maksimalna brzina ograničena na ''samo'' 250km/h.
Unutrašnjost novog Q7 V12 TDI Audija nije ništa manje impresivna od njegovog spoljašnjeg izgleda. Naime, već prepoznatljiv Audijev stil enterijera kombinuje kožna
sportska sedišta sa takodje kožnim multifunkcionalnim volanom. Tu su
još i električni podizači stakala, DVD navigacioni sistem, Cruise
contol, parking sistem sa kamerom za vožnju unazad i Bose Surround
Sound sistem koji se brine o audio ugođaju.
Cena novog Audi Q7 V12 TDI quattro-a za sada još uvek nije objavljena a
i kada bude teško da će biti dostupan svima koji bi želeli da ga
provozaju, jer ipak je Audi od Q7 modela napravio svojevrstan znak
pretiža namenjen prevashodno kupcima sa malo dubljim džepom. Po
nezvaničnim informacijama ova zver će koštati preko 110.000 eura.
Audi Q5 je dugacak 4,63 metra, a širok 1,88 i visok 1,65
metara. Međuosovinsko rastojanje je najveće u klasi i iznosi 2,81
metar. U Audiju ističu koeficijent otpora vazduha od 0,33, čime ovaj
automobil spada u sam vrh segmenta. Q5 izrađen je u najvećoj meri od
aluminijuma, uključujući i poklopac motora i prtljažnika. Već na prvi
pogled Q5 izgleda kao tipičan predstavnik Audijeve škole dizajna.
Tipična maska je tipa "single-frame", a prednja svetla mogu kombinovati
bi-xenon i dnevnu LED tehniku osvetljenja. Izgled Q5 moći će da se
ulepša doplatom za S-Line paket ili Off Road paket opreme, koji
uključuje i felne prečnika 19".
enterijer je obezbeđen velikim međuosovinskim rastojanjem i prema
navodima fabrike Audi Q5 sposoban je bez problema da udobno preveze pet
putnika. Sedišta su oblikovana ergonomski, dok prtljažni prostor nudi
540 litara, odnosno 1 560 litara kada se obore zadnja sedišta.
Uz doplatu će moci da se dobiju i varijabilna zadnja sedišta, kao i
potpuno sklopivo sedište suvozača, kako bi se lakše prevezli dugi
predmeti. Na polju bezbednosti Audi Q5 može se pohvaliti sistemima
preuzetim iz nove generacije modela A4. Rad Airbag usko je spojen sa
predzatezačima sigurnosnih pojaseva. Tu su i sistemi "Lane Assist",
koji usmerava kretanje automobila u odnosu na voznu traku, kao i "Side
Assist", koji detektuje mrtve uglove i upozorava vozača prilikom
promene vozne trake.
Audi Q5 kupcima će biti ponuđen sa jednim benzinskim i dva dizelska
motora. Sva tri motora biće opremljena tehnologijom direktnog
ubrizgavanja i turbo punjača. Benzinski motor je unapređena verzija
motora 2,0 TFSI, koji u Q5 razvija 211 konjskijh snaga i Obrtni moment
od 350 Nm, koji je na raspolaganju od 1 500 do 4 200 o/min. Q5
opremljen pomenutim agregatom iz mesta do stotke ubrzava za 7,2 sekunde
i dostiže maksimalnih 222 km/h. Prma navodima fabrike prosečna
potrošnja goriva iznosi 8,5 litara na 100 pređenih kilometara. Slabiji
dizelski agregat je 2.0 TDI od 170 KS, koji razvija Obrtni moment od
350 Nm između 1 750 i 2 500 o/min. Q5 2.0 TDI iz mesta do stotke stiže
za 9,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 225 km/h, uz prosečnu
potrošnju goriva od 6,7 l/100 km. Najsnažniji motor u ponudi je 3.0 TDI
V6, koji razvija 240 KS i 500 Nm Obrtnog momenta između 1 500 i 3 000
o/min. Q5 3.0 TDI iz mesta do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi i postiže
225 km/h. Prosečna potrošnja iznosi 7,7 l/100 km. Cena ovog modela u srbiji je oko 40 000 evra u zavisnossti od opreme.
Inspirisan naslovom naseg filma "lepa sela lepo gore" pronasao sam na internetu uznemiravajuce slike za ljubitelje ferarija. Naime na auto putu nekog malog gradica u Filipinima desila se nesreca, zapalio se motor ferarija F430. Sad se verovatno neki pitaju da li je to moguce. Ali, slike dokazuju da jeste, ne samo slike vec i snimak. Izgleda da se nije zapalio usled prebrze voznje vec usled velikog obrtnog momenta. No vec vi presudite, sta mislite vi o ovome? Sta je moglo da se desi pa se tek tako zapalila masina ovako pouzdanog modela i prestizne marke sportskih automobila.
Poznati nemački prizvodjac automobila razvio je prvi trkači automobil- R8. karoserija je potpuno promijenjena, od upečatljivog
prednjeg dela oblikovanog u stilu Abtovih prerada pa sve do zadnjeg
kraja kojim dominiraju četiri nagnute izduvne cevi, difuzor i krilo
Osim estetske, ove modifikacije su i aerodinamičke prirode i doprinose
perfomansama automobila, kao i činjenica da je mnogo tih komponenti,
uključujući i poklopac motora, izrađen od karbonskih vlakana, što ih
čini i vrlo laganima. Motor je 4,2 litarski V8 koji, potpomognut
kompresorom, razvija 530 KS. Tolika snaga prenosi se na sva cetiri točka od 20 inca.
Perfomanse su impresivne - za ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h R8 treba 4,6 sekundi, a kazaljka brzinometra zaustavlja se tek na brojki od neverovatnih 300km/h.
Ovaj automobil iz snova je u proizvodnji i kod nas se moze naci za "simbolicnih" 140 000 eura
Krstareci internetom naisao sam na zanimljiv dogadjaj koji se desio u austriji, austrijski vozac ferarija 360 modena sa suvozacem pricajuci mobilnim telefonom ulazi prevelikom brzino u ulicicu gde ga je "docekao" metalni stub. Srecom vozac i suvozac su se izvukli sa manjim povredama. Pogledajte slike i cudite se.
Vreovatno nanjvece ime medju proizvodjacima sportskih automoblia ima najblizeg ovlascenog prodavca u sloveniji. na zalost t im je i najblizi ovlasceni servis.
Najabliza zemlja uvoza: Slovenija
Model: f430
Cena: 143 000 eura
Ko zeli da buude vlasnik sluzbenog automobila proslavljenog u filmovma o najpoznatijem agentu 007 morace da proseta do Austrije. Na ispuruku se ceka dugo, a u cenu je ukljucena i jednodevna obuka za voznju na specijalizovanom poligonu.
Zemlja uvoza: Austrija
Model: DB9
Cena: 143 000 eura
I kupci Lamborginija iz nase zemlje imaju odredjene privilegije ako se odluce za neko od vozila ove prestizne italijanske marke, a strpljiviji mogu sacekati pocetak zvanicne prodaje u nasoj zemlji.
Zemlja uvoza: austrija
Model: gallardo cupe
Cena: 137 000 eura
Najblizi prodavac za ovu prestiznu marku automobila se nalazi u Sloveniji, akada vam zatreba neka intervencija, tu je i najblizi servis. Dakle nije bas idealno, ali je svakako blize od italije.
Mesto uvoza: Sloveniija
Model: grandturismo
Cena: 95 000 eura
Britanski proizvodjac luksznih i sportskih vozila nekada je bio u vlasnistvu rols rojsa, a sada je u vlasnistvu folksvagena. Kao i za lamburgini postoji sansa da u bliskoj buducnosti i kod nas krene zvanicna prodaja ovih automobila.
Za ovogodisnju smotru tjunera Folksvagenovih i Audijevih automobila Vortesetur u Austriji je pripremijo i studiju "Audi A3 TDI cllubsport quattro". Kompaktni sportista sa dvolitarskim TDI agregatom, koji razvija 224 KS uz obrtni moment od 450 Nm, dostupan vec od 1.750 o/min. Sa njim ovaj A3 od stanja mirovanja do 100 km/h dostize za 6,6 sekundi i postize maksimalnu brzino od 240 km/h. Spolja najvecu paznju privlaci veliki spojler u DMT stilu, tockovi od 20 inca sa pneumaticima dimenzijama 265/30. Menjac je sestostepeni, a za zaustavljanje su zaduzeni keramicki diskovi.
Otvoreni kokpit, motor sa 300 KS i na pretek tehnoloskih resenja buducnosti. ovako se u najkracem moze predstaviti Audijev "TT kabriolet Club Sport Quattro" model koji je i istovremeno unapredjena verzija portotipa. Maksimalno visok kvalitet bilo je ono cime su se rukovodili konstruktori ovog jedinstvenog "TT-a" zato je vetrobran mali a, pozadi iza glava putnika, nema pregrade za platneni krov, vec su izbocine u stilu pravog "spidstera". napred su osim velike resetke hladnjaka, i LED sveetla, spordski stil naglasavaju veliki tockovi od 19 incha.
U poredjenu sas standardnom verzijom "TT-a", trag tockova je prosiren za 66 milimetra, a zadnji branik je zapravo usmerivac vazduha. Sedista su prave sportske "kadice", sposobne da cvrsto drze vozaca i suvozaca ii u najekstremnijim situacijama, kakve se mogu naci samo na trkackoj stazi. u kabini dominiraju detalji od aluminijuma. Za pokretanje ovg "TT-a" je izabran cetvorocilindricni motor zapremine 2 litara i sa 300 KS za koji je izveden originalni izduvni sistem.
Sportska nota se može naći u genima svih Audijevih modela. U slučaju S
modela, to je glavni princip, koji dolazi u kombinaciji s udobnosti,
estetikom, elegancijom i beskompromisnom kvalitetom. Audi S8 s moćnim
V10 FSI motorom koji proizvodi 331 kW (450 KS) kombinuje sve ove
karakteristike kako bi proizveo visoki stepen strasti i prevlasti. Već
mali pogled na vanjštinu je dovoljan kako bi se uvidjelo da S8 daje
nepogrešivo obećanje visokih performansi. Spreda, single frame
rešetka je izvedena u platina sivoj boji, a okomite šipke su hromirane.
Tri ravna otvora za vazduh naglašavaju prednji donji branik; veliki
otvori ispod prednjih svetala poseduju rešetku u obliku saća. Xenon
plus prednja svetla su opremljena sa statičkim svetlima i svetlima
za zavoje, zajedno s LED dnevnim pozicijskim svetlima.
Sa strane, sjajni rukohvati vrata, kućišta osvrtnih svetala i V10
amblemi označavaju izuzetan status modela S8. Sa svojim 20-inčnim tockovima, sportski predvodnik ove marke čvrsto stoji na putu.
Integralni zadnjii spojler, blagi svetli rub donjeg branika i
izduvnii sastav sa četiri okrugle izduvne cevi zaokružuju promene.
Zahvaljujući ASF aluminijskoj konstrukciji, S8 se može pohvaliti s
najlakšom školjkom u celom luksuznom segmentu – teži samo oko pola
mase konvencionalne čelične strukture.
Aluminijum takođe definise karakter unutrašnjosti. Pragovi vrata su
ukrašeni sa S8 amblemima, kao i ploča s instrumentima i kožno sportsko
kolo upravljača. Umetci su izvedeni od brušenog aluminijuma i ugljeničnih
vlakana. Kožno multifunkcijsko sportsko kolo upravljača posjeduje
kontrastne vezove i aluminijumski sjajne poluge mjenjača. Igle pokazivača
su bele, a sami pokazivači svetlo sivi. Električno podesiva
sportska sedista su izvedena u dvobojnoj koži; sedista su grejna i
mogu se namještati u raznim smerovima. Preko i iznad luksuzne
standardne opreme modela A8, S8 nudi niz dodatnih modernih opcija. One
uključuju praktičan sastav ulaska s naprednim ključem, Bang &
Olufsen audio sastav, ugrađen bord kompjuter, dupla stakla i DVD
navigacijski sastav.
Sa zapreminom od 5.204 ccm, ovaj V10 proizvodi 331 kW (450 KS) snage
pri 7.000 o/min i 540 Nm obrtnog momenta s maksimumom na 3.500 o/min.
Luksuzna limuzina na taj način postiže putne performanse sportskog
automobila velikog kalibra. Audi S8 ubrzava od mirovanja do 100 km/h za
5,1 sekundu i bez problema postiže najveću brzinu 250 km/h (elektronski
ograničena). uprkos njegovom sportskom karakteru, deset-cilindrični
agregat, koji se pali tipkom na prednjoj ploči, radi uglađeno i s
visokom profinjenosti. Ova V10 ima trenutan odziv na gas, a pod
opterećenjem takođe proizvodi odličnu zvučnu izolaciju, kako i odgovara
dinamičnom automobilu.
Novoosnovana kompanija bila je poznata kao „Audi NSU Auto Union AG“,
i označila je pojavljivanje Audija kao zasebnog brenda, i to po prvi
put posle rata. Prvi novi model ovog naziva bio je Audi 100, iz 1968. godine. Za njim su ubrzo usledili Audi 80, u 1972.-oj godini, i Audi 50.
Kako je izgled Audija toga vremena bio dosta konzervativan,
prihvaćen je predlog inžinjera Jerga Bensingera da se tehnologija za
pogon na sva četiri točka, koja je već bila našla primenu u nekim Folksvagenovim modelima, prilagodi i primeni u Audijevim trkačkim modelima. Kao rezultat tih napora, 1980.
nastao je model „kvatro“, kupe sa turbo motorom, koji je ujedno bio
prvi nemački serijski proizveden automobil sa pogonom na sva četiri
točka preko centralnog diferencijala.
S obzirom na to da su 1985. brendovi Auto unija i NSU i formalno ugašeni, zvanični naziv kompanije je jednostavno preimenovan u, kratko, „Audi AG“. Trenutno, Audijeva prodaja beleži snažan rast u Evropi. U 2004. prodato je 779 441 vozilo širom sveta.
Fabrike Auto unije bile su teško bombardovane i delom uništene tokom Drugog svetskog rata. Nakon rata, Cvikau postaje deo Demokratske Republike Nemačke
(Istočna Nemačka) i premešta se sedište Auto unije; Dajmler-Benc
stiče 88 odsto vlasništva Auto unije i sledeće godine, 1964., Benc
prodaje kompaniju Folksvagenu. Septembra 1965. lansiran je novi model sa zaštitnim znakom Audija. Model je dobio interni naziv F103
i počeo se prodavati samo kao Audi (dakle, to ime je sada označavalo
model auta, a ne proizvođača, jer se još uvijek proizvodio pod firmom
Auto unije), ali je docnije postao poznat pod imenom Audi 72.
Unapređivani modeli bili su nazivani po broju konjskih snaga, te su
tako nastali Audi 60, 75, 80 i Super 90. Ovi modeli bili su u prodaji
sve do 1972.
1969. Auto unija se spojila sa NSU, čije je sedište bilo u blizini Štutgarta.
50-ih godina prošlog veka NSU je bio najveći svetski proizvođač
motocikala, ali se kasnije preorijentisao na proizvodnju manjih kola
poput NSU Prinz. NSU se zatim posvetio proizvodnji rotacionih motora, koji su u to vreme bili novina, prema ideji Feliksa Vankela. Za 1967. godinu, novi NSU Ro 80
bio je futuristički model daleko ispred svog vremena u tehničkim
detaljima kao što su aerodinamika, mala težina i bezbednost, ali
gorući problemi sa rotacionim motorima stavili su tačku na nezavisnost
NSU. Danas se ta fabrika u blizini Štutgarta koristi za proizvodnju
većih Audijevih modela.
Godine 1932. Audi se integrisao sa proizvođačima Horh, DKW i Wanderer
(Vanderer) u Auto uniju. Auto unija je koristila četiri ispresijecana
prstena, koji danas predstavljaju znak Audija, kao simbol gorepomenuta
četiri brenda. Ovaj znak je, međutim, korišćen samo na trkačkim
modelima Auto unije tog vremena, dok su kompanije članice koristile
svoje nazive i ambleme. Sve veća pažnja počela se poklanjati
tehnološkom razvoju, te su se u neke Audi modele počeli ugrađivati Horh
ili Vanderer motori.
Amblem Audija čine četiri isprepletena prstena koja predstavljaju Auto uniju. Amblem Audija simboliše integraciju Audija sa DKW, Horhom i Wanderer-om: prvi prsten predstavlja Audi, drugi predstavlja DKW, treći Horh, a četvrti i poslednji Vanderer.