[ Audi ] 14 Decembar, 2008 14:16

Pre zvanicnog predstavljanja na Salonu automobila u Parizu, Audi je objavio sve detalje u vezi sa novim konkurentom BMW-u M5.
 
Novi audi RS6 u limuzinskoj karoserijskoj konfiguraciji, pokretace V10 twin-turbo sa 580 KS i 650 Nm maksimalnog obrtnog momenta, isti onaj koji se nalazi ispod haube Avant verzije.

Sprint do "stotke" ubrzava u okviru od 4,5 sekundi, a maksimalna brzina ogranicena na 250 kilometara na sat. Turbo "duet" omogucava dostupnost maksimalnog obrtnog momenta pri niskih 1500 obrtaja u minutu, dok se maksimalna snaga oslobaða pri 6250 obrtaja. &Scaron sestostepena tiptronic transmisija pruža vozacu izbor izmedju automatskog i manuelnog menjanja stepena prenosa, skracujuci interval promene za jednu desetinku sekunde.

 

Snaga se kroz quattro pogon na sva cetiri tocka. Sistem Dynamic Ride Control (dinamicka kontrola vožnje) redukuje "ljuljanje" oko poprecne ose, kao i bocno "ljuljanje", uz omogucavanje tri stepena podesavanja amortizera - sport, dynamic i comfort, koji se aktiviraju putem unapredjenog MMI sistema.

RS6 je opremljen felnama od 19 cola, "obuvenim" u pneumatike dimenzija 255/40 R19, sa prednjim diskovima precnika 390 milimetara koje stežu sestoklipne kocione celjusti napred, i diskovima od 365 milimetara nazad, sa jednoklipnim celjustima. Kao opcija, dolaze 20x9,5 incni tockovi koji omoguæavaju instalaciju keramickih kocnica. Standardni A6 modeli, takodje, dolaze sa novim MMI sistemom, zajedno sa novim grilom hladnjaka, novim branicima, usisnicima vazduha i svetlima za maglu.

 

Poznati S-line paket ukljucuje tockove od 18 cola i sportski sistem oslanjanja koji smanjuje rastojanje karoserije od tla za 30 milimetara. Lepeza motora ukljuèuje sest benzinaca i cetiri dizelasa, ukljuèujuci dvolitarski TFSI cetvorocilindras; sa 170 KS, zatim 2,8-litarski FSI V6 sa 290 KS, 4,2-litarski FSI sa 350 KS V8, kao i novi 3,0-litarski V6 opremljen kompresorom. TDI porodica dolazi u zapreminskom rasponu od 2,0 do 3,0 l.

 

[ Audi ] 08 Decembar, 2008 12:13

Ovaj model će inicijalno biti ponuđen samo kao kupe sa četvoro vrata. Sličan automobil trenutno nudi jedino Mercedes, a u pitanju je naravno CLS.

Motiv za A7 je najverovatnije više nego solidna prodaja CLS-a, kao i dobra prognoza kada je u pitanju prodaja luksuznih automobila. Treba napomenuti da Audi nije jedini sa sličnom idejom. Jaguar i VW takođe rade na svojim konkurentima za CLS. U Jaguarovom slučaju to je model koji će zameniti XJ (sličan dizajn kao i XF), a na drugoj strani planovi za Passat kupe su u zastoju s obzirom na radikalne poteze novog izvršnog direktora VW grupe, Martin Winterkorn-a.



Prvobitne procene su govorile da će A7 biti konkurent za BMW seriju 6, ali se iste ispostavljaju kao pogrešne. A7 je dizajniran sa posebnom pažnjom na komfor putnika na zadnjim sedištima, što je potpuno u suprotnosti sa tradicionalnim luksuznim kupeima. Međuosovinsko rastojanje će biti slično kao i kod modela A6., međutim veliko međuosovinsko rastojanje ne samo da će obezbediti prostor za putnike pozadi, već će i učiniti da A7 izgleda veće od A6.

 

A7 će kao i ostali MLP Audiji imati motor i transmisiju pomerenu dodatno unazad , iza prednje osovine, što bi trebalo značajno poboljšati upravljivost i dinamičnost vozila.
Odluke oko motora još nisu finalne, ali i benzinski i TDI motori će biti dostupni već pri predstavljanju. TDI verzija je zapremine 4,2 litra sa 326 KS i masivnih 650 Nm obrtnog momenta između 1.600 i 3.500 ob/min. Za tržište SAD u startu neće biti u ponudi TDI motora, već samo 4,2 FSI benzinac. Za evropsko tržište pored pomenute dizelke treba očekivati V6 u dizel i benzinskoj varijanti. V6 TDI bi trebao stići na tržište SAD za 6 do 9 meseci nakon predstavljanja benzinske verzije.

 

Postoje koncept verzije i A7 modela sa 2 vrata i kabrio, ali u Audiju će sačekati reakciju kupaca na A7 kupe sa 4 vrata. Teško je predvideti cenu za novi A7, ali bi trebala biti 15 do 20 posto veća od one za A6 model.

[ Audi ] 08 Decembar, 2008 11:49

Iz kompanije Audi stižu lepe vesti za sve ljubitelje modela Q7.Naime, kako su potvrdili čelnici kompanije nova verzija ovog modela naći će se u prodaji krajem ove godine i nosiće naziv Q7 V12 TDI quattro. Već na prvi pogled V12 TDI dosta odskače po izgledu od svog prethodnika. Dugačak je 5063mm, širok 2000mm i visok 1737mm, agresivnijeg izgleda sa redizajniranim prednjim i zadnjim branicima i aluminijumskim točkovima od 20'', teško da će bilo koga ostaviti ravnodušnim.
Ipak, ono što svakako najviše interesuje potencijalne kupce je, pre svega, šta se krije ispod haube ovog bavarskog terenca, a to je više nego interesantno. Novi Q7 pokreće snažni TDI motor, zapremine 6 litara, koji u saradnji sa 500 konjskih snaga, 1000Nm obrtnog momenta i šestostepenim tiptronic menjačem ubrzava ovog impresivnog četvorotočkaša od 0 do 100km/h za samo 5.5 sekundi. Prosečna potrošnja svedena je na 11.3l dizel goriva, a ono što će svakako pomalo razočarati ljubitelje malo brže vožnje je činjenica da je maksimalna brzina ograničena na ''samo'' 250km/h.

Unutrašnjost novog Q7 V12 TDI Audija nije ništa manje impresivna od njegovog spoljašnjeg izgleda.  Naime, već prepoznatljiv Audijev stil enterijera kombinuje kožna sportska sedišta sa takodje kožnim multifunkcionalnim volanom. Tu su još i električni podizači stakala, DVD navigacioni sistem, Cruise contol, parking sistem sa kamerom za vožnju unazad i Bose Surround Sound sistem koji se brine o audio ugođaju.

Cena novog Audi Q7 V12 TDI quattro-a za sada još uvek nije objavljena a i kada bude teško da će biti dostupan svima koji bi želeli da ga provozaju, jer ipak je Audi od Q7 modela napravio svojevrstan znak pretiža namenjen prevashodno kupcima sa malo dubljim džepom. Po nezvaničnim informacijama ova zver će koštati preko 110.000 eura.

 

[ Audi ] 08 Decembar, 2008 11:33

Audi Q5 je dugacak 4,63 metra, a širok 1,88 i visok 1,65 metara. Međuosovinsko rastojanje je najveće u klasi i iznosi 2,81 metar. U Audiju ističu koeficijent otpora vazduha od 0,33, čime ovaj automobil spada u sam vrh segmenta. Q5 izrađen je u najvećoj meri od aluminijuma, uključujući i poklopac motora i prtljažnika. Već na prvi pogled Q5 izgleda kao tipičan predstavnik Audijeve škole dizajna. Tipična maska je tipa "single-frame", a prednja svetla mogu kombinovati bi-xenon i dnevnu LED tehniku osvetljenja. Izgled Q5 moći će da se ulepša doplatom za S-Line paket ili Off Road paket opreme, koji uključuje i felne prečnika 19".

Audi q5 

enterijer je obezbeđen velikim međuosovinskim rastojanjem i prema navodima fabrike Audi Q5 sposoban je bez problema da udobno preveze pet putnika. Sedišta su oblikovana ergonomski, dok prtljažni prostor nudi 540 litara, odnosno 1 560 litara kada se obore zadnja sedišta. Uz doplatu će moci da se dobiju i varijabilna zadnja sedišta, kao i potpuno sklopivo sedište suvozača, kako bi se lakše prevezli dugi predmeti. Na polju bezbednosti Audi Q5 može se pohvaliti sistemima preuzetim iz nove generacije modela A4. Rad Airbag usko je spojen sa predzatezačima sigurnosnih pojaseva. Tu su i sistemi "Lane Assist", koji usmerava kretanje automobila u odnosu na voznu traku, kao i "Side Assist", koji detektuje mrtve uglove i upozorava vozača prilikom promene vozne trake.

 Audi q5

Audi Q5 kupcima će biti ponuđen sa jednim benzinskim i dva dizelska motora. Sva tri motora biće opremljena tehnologijom direktnog ubrizgavanja i turbo punjača. Benzinski motor je unapređena verzija motora 2,0 TFSI, koji u Q5 razvija 211 konjskijh snaga i Obrtni moment od 350 Nm, koji je na raspolaganju od 1 500 do 4 200 o/min. Q5 opremljen pomenutim agregatom iz mesta do stotke ubrzava za 7,2 sekunde i dostiže maksimalnih 222 km/h. Prma navodima fabrike prosečna potrošnja goriva iznosi 8,5 litara na 100 pređenih kilometara. Slabiji dizelski agregat je 2.0 TDI od 170 KS, koji razvija Obrtni moment od 350 Nm između 1 750 i 2 500 o/min. Q5 2.0 TDI iz mesta do stotke stiže za 9,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 225 km/h, uz prosečnu potrošnju goriva od 6,7 l/100 km. Najsnažniji motor u ponudi je 3.0 TDI V6, koji razvija 240 KS i 500 Nm Obrtnog momenta između 1 500 i 3 000 o/min. Q5 3.0 TDI iz mesta do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi i postiže 225 km/h. Prosečna potrošnja iznosi 7,7 l/100 km. Cena ovog modela u srbiji  je oko 40 000 evra u zavisnossti od opreme.

Audi q5 

[ Zanimljivosti ] 20 Novembar, 2008 11:27

Inspirisan naslovom naseg filma "lepa sela lepo gore" pronasao sam na internetu uznemiravajuce slike za ljubitelje ferarija. Naime na auto putu nekog malog gradica u Filipinima desila se nesreca, zapalio se motor ferarija F430. Sad se verovatno neki pitaju da li je to moguce. Ali, slike dokazuju da jeste, ne samo slike vec i snimak. Izgleda da se nije zapalio usled prebrze voznje vec usled velikog obrtnog momenta. No vec vi presudite, sta mislite vi o ovome? Sta je moglo da se desi pa se tek tako zapalila masina ovako pouzdanog modela i prestizne marke sportskih automobila.

 

ferari f430 

 

[ Audi ] 05 Novembar, 2008 13:24

Poznati nemački prizvodjac automobila razvio je prvi trkači automobil- R8. karoserija je potpuno promijenjena, od upečatljivog prednjeg dela oblikovanog u stilu Abtovih prerada pa sve do zadnjeg kraja kojim dominiraju četiri nagnute izduvne cevi, difuzor i krilo

Osim estetske, ove modifikacije su i aerodinamičke prirode i doprinose perfomansama automobila, kao i činjenica da je mnogo tih komponenti, uključujući i poklopac motora, izrađen od karbonskih vlakana, što ih čini i vrlo laganima. Motor je 4,2 litarski V8 koji, potpomognut kompresorom, razvija 530 KS. Tolika snaga prenosi se na sva cetiri točka od 20 inca.
 
Perfomanse su impresivne - za ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h R8 treba 4,6 sekundi, a kazaljka brzinometra zaustavlja se tek na brojki od neverovatnih 300km/h.
Ovaj automobil iz snova je u proizvodnji i kod nas se moze naci za "simbolicnih" 140 000 eura

snimak test drive

 


 

 

 

   
 

[ Zanimljivosti ] 05 Novembar, 2008 13:13

Krstareci internetom naisao sam na zanimljiv dogadjaj koji se desio u austriji, austrijski vozac ferarija 360 modena sa suvozacem pricajuci mobilnim telefonom ulazi prevelikom brzino u ulicicu gde ga je "docekao" metalni stub.  Srecom  vozac i suvozac su se izvukli sa manjim povredama. Pogledajte slike i cudite se.

 

 

 

 

[ Zanimljivosti ] 05 Novembar, 2008 12:20

ferari f430Vreovatno nanjvece ime medju proizvodjacima sportskih automoblia ima najblizeg ovlascenog prodavca u sloveniji. na zalost t im je i najblizi ovlasceni servis.

Najabliza zemlja uvoza: Slovenija

Model: f430

Cena: 143 000 eura 

 Ko zeli da buude vlasnik sluzbenog automobila proslavljenog u filmovma o najpoznatijem agentu 007 morace da proseta do Austrije. Na ispuruku se ceka dugo, a u cenu je ukljucena i jednodevna obuka za voznju na specijalizovanom poligonu.

Zemlja uvoza: Austrija

Model: DB9

Cena: 143 000 eura 

I kupci Lamborginija iz nase zemlje imaju odredjene privilegije ako se odluce za neko od vozila ove prestizne italijanske marke, a strpljiviji mogu sacekati pocetak zvanicne prodaje u nasoj zemlji.

Zemlja uvoza: austrija

Model: gallardo cupe

Cena: 137 000 eura

Najblizi prodavac za ovu prestiznu marku automobila se nalazi u Sloveniji, akada vam zatreba neka intervencija, tu je i najblizi servis. Dakle nije bas idealno, ali je svakako blize od italije.

Mesto uvoza: Sloveniija

Model: grandturismo

Cena: 95 000 eura 

Britanski proizvodjac luksznih i sportskih vozila nekada je bio u vlasnistvu rols rojsa, a sada je u vlasnistvu folksvagena. Kao i za lamburgini postoji sansa da u bliskoj buducnosti i kod nas krene zvanicna prodaja ovih automobila.

Zemlja uvoza: austrija

Model: continental GT

Cena: 155 000 eura 

[ Audi ] 23 Oktobar, 2008 20:54

Za ovogodisnju smotru tjunera Folksvagenovih i Audijevih automobila Vortesetur u Austriji je pripremijo i studiju "Audi A3 TDI cllubsport quattro". Kompaktni sportista sa dvolitarskim TDI agregatom, koji razvija 224 KS uz obrtni moment od 450 Nm, dostupan vec od 1.750 o/min. Sa njim ovaj A3 od stanja mirovanja do 100 km/h dostize za 6,6 sekundi i postize maksimalnu brzino od 240 km/h. Spolja najvecu paznju privlaci veliki spojler u DMT stilu, tockovi od 20 inca sa pneumaticima dimenzijama 265/30. Menjac je sestostepeni, a za zaustavljanje su zaduzeni keramicki diskovi.

  

  

  

 

[ Audi ] 23 Oktobar, 2008 20:16

Otvoreni kokpit, motor sa 300 KS i na pretek tehnoloskih resenja buducnosti. ovako se u najkracem moze predstaviti Audijev "TT kabriolet Club Sport Quattro" model koji je i istovremeno unapredjena verzija portotipa. Maksimalno visok kvalitet bilo je ono cime su se rukovodili konstruktori ovog jedinstvenog "TT-a" zato je vetrobran mali a, pozadi iza glava putnika, nema pregrade za platneni krov, vec su izbocine u stilu pravog "spidstera". napred su osim velike resetke hladnjaka, i LED sveetla, spordski stil naglasavaju veliki tockovi od 19 incha.

 audi tt 

  

  

  

 

 U poredjenu sas standardnom verzijom "TT-a", trag tockova je prosiren za 66 milimetra, a zadnji branik je zapravo usmerivac vazduha. Sedista su prave sportske "kadice", sposobne da cvrsto drze vozaca i suvozaca ii u  najekstremnijim situacijama, kakve se mogu naci samo na trkackoj stazi. u kabini dominiraju detalji od aluminijuma. Za pokretanje ovg "TT-a" je izabran cetvorocilindricni motor zapremine 2 litara i sa 300 KS za koji je izveden originalni izduvni sistem.

 

[ Audi ] 21 Oktobar, 2008 22:27

Sportska nota se može naći u genima svih Audijevih modela. U slučaju S modela, to je glavni princip, koji dolazi u kombinaciji s udobnosti, estetikom, elegancijom i beskompromisnom kvalitetom. Audi S8 s moćnim V10 FSI motorom koji proizvodi 331 kW (450 KS) kombinuje sve ove karakteristike kako bi proizveo visoki stepen strasti i prevlasti. Već mali pogled na vanjštinu je dovoljan kako bi se uvidjelo da S8 daje nepogrešivo obećanje visokih performansi. Spreda, single frame rešetka je izvedena u platina sivoj boji, a okomite šipke su hromirane. Tri ravna otvora za vazduh naglašavaju prednji donji branik; veliki otvori ispod prednjih svetala poseduju rešetku u obliku saća. Xenon plus prednja svetla su opremljena sa statičkim svetlima i svetlima za zavoje, zajedno s LED dnevnim pozicijskim svetlima.

Audi S8    

Sa strane, sjajni rukohvati vrata, kućišta osvrtnih svetala i V10 amblemi označavaju izuzetan status modela S8. Sa svojim 20-inčnim tockovima, sportski predvodnik ove marke čvrsto stoji na putu. Integralni zadnjii spojler, blagi svetli rub donjeg branika i izduvnii sastav sa četiri okrugle izduvne cevi zaokružuju promene. Zahvaljujući ASF aluminijskoj konstrukciji, S8 se može pohvaliti s najlakšom školjkom u celom luksuznom segmentu – teži samo oko pola mase konvencionalne čelične strukture.

audi s8 

Aluminijum takođe definise karakter unutrašnjosti. Pragovi vrata su ukrašeni sa S8 amblemima, kao i ploča s instrumentima i kožno sportsko kolo upravljača. Umetci su izvedeni od brušenog aluminijuma i ugljeničnih vlakana. Kožno multifunkcijsko sportsko kolo upravljača posjeduje kontrastne vezove i aluminijumski sjajne poluge mjenjača. Igle pokazivača su bele, a sami pokazivači svetlo sivi. Električno podesiva sportska sedista su izvedena u dvobojnoj koži; sedista su grejna i mogu se namještati u raznim smerovima. Preko i iznad luksuzne standardne opreme modela A8, S8 nudi niz dodatnih modernih opcija. One uključuju praktičan sastav ulaska s naprednim ključem, Bang & Olufsen audio sastav, ugrađen bord kompjuter, dupla stakla i DVD navigacijski sastav.

Audi S8 

Sa zapreminom od 5.204 ccm, ovaj V10 proizvodi 331 kW (450 KS) snage pri 7.000 o/min i 540 Nm obrtnog momenta s maksimumom na 3.500 o/min. Luksuzna limuzina na taj način postiže putne performanse sportskog automobila velikog kalibra. Audi S8 ubrzava od mirovanja do 100 km/h za 5,1 sekundu i bez problema postiže najveću brzinu 250 km/h (elektronski ograničena). uprkos njegovom sportskom karakteru, deset-cilindrični agregat, koji se pali tipkom na prednjoj ploči, radi uglađeno i s visokom profinjenosti. Ova V10 ima trenutan odziv na gas, a pod opterećenjem takođe proizvodi odličnu zvučnu izolaciju, kako i odgovara dinamičnom automobilu.

Motor S8 

cena u americi 96.000 dolara 

[ O Audi proizvodjacu ] 21 Oktobar, 2008 22:03

http://img232.imageshack.us/img232/7263/61381657kh0.png

Klikom na link mozete videti hronolosku listu 

[ O Audi proizvodjacu ] 21 Oktobar, 2008 21:30

Novoosnovana kompanija bila je poznata kao „Audi NSU Auto Union AG“, i označila je pojavljivanje Audija kao zasebnog brenda, i to po prvi put posle rata. Prvi novi model ovog naziva bio je Audi 100, iz 1968. godine. Za njim su ubrzo usledili Audi 80, u 1972.-oj godini, i Audi 50.

Kako je izgled Audija toga vremena bio dosta konzervativan, prihvaćen je predlog inžinjera Jerga Bensingera da se tehnologija za pogon na sva četiri točka, koja je već bila našla primenu u nekim Folksvagenovim modelima, prilagodi i primeni u Audijevim trkačkim modelima. Kao rezultat tih napora, 1980. nastao je model „kvatro“, kupe sa turbo motorom, koji je ujedno bio prvi nemački serijski proizveden automobil sa pogonom na sva četiri točka preko centralnog diferencijala.

S obzirom na to da su 1985. brendovi Auto unija i NSU i formalno ugašeni, zvanični naziv kompanije je jednostavno preimenovan u, kratko, „Audi AG“. Trenutno, Audijeva prodaja beleži snažan rast u Evropi. U 2004. prodato je 779 441 vozilo širom sveta.

[ O Audi proizvodjacu ] 21 Oktobar, 2008 21:14

Logo  Fabrike Auto unije bile su teško bombardovane i delom uništene tokom Drugog svetskog rata. Nakon rata, Cvikau postaje deo Demokratske Republike Nemačke (Istočna Nemačka) i premešta se sedište Auto unije; Dajmler-Benc stiče 88 odsto vlasništva Auto unije i sledeće godine, 1964., Benc prodaje kompaniju Folksvagenu. Septembra 1965. lansiran je novi model sa zaštitnim znakom Audija. Model je dobio interni naziv F103 i počeo se prodavati samo kao Audi (dakle, to ime je sada označavalo model auta, a ne proizvođača, jer se još uvijek proizvodio pod firmom Auto unije), ali je docnije postao poznat pod imenom Audi 72. Unapređivani modeli bili su nazivani po broju konjskih snaga, te su tako nastali Audi 60, 75, 80 i Super 90. Ovi modeli bili su u prodaji sve do 1972.

Audi 60   Audi 72
1969. Auto unija se spojila sa NSU, čije je sedište bilo u blizini Štutgarta. 50-ih godina prošlog veka NSU je bio najveći svetski proizvođač motocikala, ali se kasnije preorijentisao na proizvodnju manjih kola poput NSU Prinz. NSU se zatim posvetio proizvodnji rotacionih motora, koji su u to vreme bili novina, prema ideji Feliksa Vankela. Za 1967. godinu, novi NSU Ro 80 bio je futuristički model daleko ispred svog vremena u tehničkim detaljima kao što su aerodinamika, mala težina i bezbednost, ali gorući problemi sa rotacionim motorima stavili su tačku na nezavisnost NSU. Danas se ta fabrika u blizini Štutgarta koristi za proizvodnju većih Audijevih modela.

[ O Audi proizvodjacu ] 21 Oktobar, 2008 21:10

Godine 1932. Audi se integrisao sa proizvođačima Horh, DKW i Wanderer (Vanderer) u Auto uniju. Auto unija je koristila četiri ispresijecana prstena, koji danas predstavljaju znak Audija, kao simbol gorepomenuta četiri brenda. Ovaj znak je, međutim, korišćen samo na trkačkim modelima Auto unije tog vremena, dok su kompanije članice koristile svoje nazive i ambleme. Sve veća pažnja počela se poklanjati tehnološkom razvoju, te su se u neke Audi modele počeli ugrađivati Horh ili Vanderer motori.

              Logo 

Amblem Audija čine četiri isprepletena prstena koja predstavljaju Auto uniju. Amblem Audija simboliše integraciju Audija sa DKW, Horhom i Wanderer-om: prvi prsten predstavlja Audi, drugi predstavlja DKW, treći Horh, a četvrti i poslednji Vanderer.