[ Audi
]
14 Decembar, 2008 14:16
Audi RS6 karavan
Pre zvanicnog predstavljanja na Salonu automobila u Parizu, Audi je objavio sve detalje u vezi sa novim konkurentom BMW-u M5.

Novi audi RS6 u limuzinskoj karoserijskoj konfiguraciji, pokretace V10 twin-turbo sa 580 KS i 650 Nm maksimalnog obrtnog momenta, isti onaj koji se nalazi ispod haube Avant verzije.
Sprint do "stotke" ubrzava u okviru od 4,5 sekundi, a maksimalna brzina ogranicena na 250 kilometara na sat. Turbo "duet" omogucava dostupnost maksimalnog obrtnog momenta pri niskih 1500 obrtaja u minutu, dok se maksimalna snaga oslobaða pri 6250 obrtaja. &Scaron sestostepena tiptronic transmisija pruža vozacu izbor izmedju automatskog i manuelnog menjanja stepena prenosa, skracujuci interval promene za jednu desetinku sekunde.
Snaga se kroz quattro pogon na sva cetiri tocka. Sistem Dynamic Ride Control (dinamicka kontrola vožnje) redukuje "ljuljanje" oko poprecne ose, kao i bocno "ljuljanje", uz omogucavanje tri stepena podesavanja amortizera - sport, dynamic i comfort, koji se aktiviraju putem unapredjenog MMI sistema.
RS6 je opremljen felnama od 19 cola, "obuvenim" u pneumatike dimenzija 255/40 R19, sa prednjim diskovima precnika 390 milimetara koje stežu sestoklipne kocione celjusti napred, i diskovima od 365 milimetara nazad, sa jednoklipnim celjustima. Kao opcija, dolaze 20x9,5 incni tockovi koji omoguæavaju instalaciju keramickih kocnica. Standardni A6 modeli, takodje, dolaze sa novim MMI sistemom, zajedno sa novim grilom hladnjaka, novim branicima, usisnicima vazduha i svetlima za maglu.
Poznati S-line paket ukljucuje tockove od 18 cola i sportski sistem oslanjanja koji smanjuje rastojanje karoserije od tla za 30 milimetara. Lepeza motora ukljuèuje sest benzinaca i cetiri dizelasa, ukljuèujuci dvolitarski TFSI cetvorocilindras; sa 170 KS, zatim 2,8-litarski FSI V6 sa 290 KS, 4,2-litarski FSI sa 350 KS V8, kao i novi 3,0-litarski V6 opremljen kompresorom. TDI porodica dolazi u zapreminskom rasponu od 2,0 do 3,0 l.
[ Audi
]
08 Decembar, 2008 12:13
Audi A7 coupe
Ovaj model će inicijalno biti ponuđen samo kao kupe sa četvoro vrata.
Sličan automobil trenutno nudi jedino Mercedes, a u pitanju je naravno
CLS.
Motiv za A7 je najverovatnije više nego solidna prodaja CLS-a, kao i
dobra prognoza kada je u pitanju prodaja luksuznih automobila. Treba
napomenuti da Audi nije jedini sa sličnom idejom. Jaguar i VW takođe
rade na svojim konkurentima za CLS. U Jaguarovom slučaju to je model
koji će zameniti XJ (sličan dizajn kao i XF), a na drugoj strani planovi za Passat kupe su u zastoju s obzirom na radikalne poteze novog izvršnog direktora VW grupe, Martin Winterkorn-a.

Prvobitne procene su govorile da će A7 biti konkurent za BMW seriju 6,
ali se iste ispostavljaju kao pogrešne. A7 je dizajniran sa posebnom
pažnjom na komfor putnika na zadnjim sedištima, što je potpuno u
suprotnosti sa tradicionalnim luksuznim kupeima. Međuosovinsko
rastojanje će biti slično kao i kod modela A6., međutim veliko
međuosovinsko rastojanje ne samo da će obezbediti prostor za putnike
pozadi, već će i učiniti da A7 izgleda veće od A6.
A7 će kao i ostali MLP Audiji imati motor i transmisiju pomerenu
dodatno unazad , iza prednje osovine, što bi trebalo značajno
poboljšati upravljivost i dinamičnost vozila.
Odluke oko motora još nisu finalne, ali i benzinski i TDI motori će
biti dostupni već pri predstavljanju. TDI verzija je zapremine 4,2
litra sa 326 KS i masivnih 650 Nm obrtnog momenta između 1.600 i 3.500
ob/min. Za tržište SAD u startu neće biti u ponudi TDI motora, već samo
4,2 FSI benzinac. Za evropsko tržište pored pomenute dizelke treba
očekivati V6 u dizel i benzinskoj varijanti. V6 TDI bi trebao stići na
tržište SAD za 6 do 9 meseci nakon predstavljanja benzinske verzije.
Postoje koncept verzije i A7 modela sa 2 vrata i kabrio, ali u Audiju
će sačekati reakciju kupaca na A7 kupe sa 4 vrata. Teško je predvideti
cenu za novi A7, ali bi trebala biti 15 do 20 posto veća od one za A6
model.
[ Audi
]
08 Decembar, 2008 11:49
Audi Q7 V12 turbodisel quattro
Iz kompanije Audi stižu lepe vesti za sve ljubitelje modela Q7.Naime, kako su potvrdili čelnici kompanije nova verzija ovog modela
naći će se u prodaji krajem ove godine i nosiće naziv Q7 V12 TDI
quattro. Već na prvi pogled V12 TDI dosta odskače po izgledu od svog prethodnika. Dugačak je 5063mm, širok 2000mm i visok
1737mm, agresivnijeg izgleda sa redizajniranim prednjim i zadnjim
branicima i aluminijumskim točkovima od 20'', teško da će bilo koga
ostaviti ravnodušnim.
Ipak, ono što svakako najviše interesuje potencijalne kupce je, pre
svega, šta se krije ispod haube ovog bavarskog terenca, a to je više
nego interesantno. Novi Q7 pokreće snažni TDI motor, zapremine 6
litara, koji u saradnji sa 500 konjskih snaga, 1000Nm obrtnog momenta i
šestostepenim tiptronic menjačem ubrzava ovog impresivnog
četvorotočkaša od 0 do 100km/h za samo 5.5 sekundi. Prosečna potrošnja svedena je na 11.3l dizel goriva, a ono što će
svakako pomalo razočarati ljubitelje malo brže vožnje je činjenica da
je maksimalna brzina ograničena na ''samo'' 250km/h.

Unutrašnjost novog Q7 V12 TDI Audija nije ništa manje impresivna od njegovog spoljašnjeg izgleda. Naime, već prepoznatljiv Audijev stil enterijera kombinuje kožna
sportska sedišta sa takodje kožnim multifunkcionalnim volanom. Tu su
još i električni podizači stakala, DVD navigacioni sistem, Cruise
contol, parking sistem sa kamerom za vožnju unazad i Bose Surround
Sound sistem koji se brine o audio ugođaju.
Cena novog Audi Q7 V12 TDI quattro-a za sada još uvek nije objavljena a
i kada bude teško da će biti dostupan svima koji bi želeli da ga
provozaju, jer ipak je Audi od Q7 modela napravio svojevrstan znak
pretiža namenjen prevashodno kupcima sa malo dubljim džepom. Po
nezvaničnim informacijama ova zver će koštati preko 110.000 eura.
[ Audi
]
08 Decembar, 2008 11:33
Audi Q5
Audi Q5 je dugacak 4,63 metra, a širok 1,88 i visok 1,65
metara. Međuosovinsko rastojanje je najveće u klasi i iznosi 2,81
metar. U Audiju ističu koeficijent otpora vazduha od 0,33, čime ovaj
automobil spada u sam vrh segmenta. Q5 izrađen je u najvećoj meri od
aluminijuma, uključujući i poklopac motora i prtljažnika. Već na prvi
pogled Q5 izgleda kao tipičan predstavnik Audijeve škole dizajna.
Tipična maska je tipa "single-frame", a prednja svetla mogu kombinovati
bi-xenon i dnevnu LED tehniku osvetljenja. Izgled Q5 moći će da se
ulepša doplatom za S-Line paket ili Off Road paket opreme, koji
uključuje i felne prečnika 19".
enterijer je obezbeđen velikim međuosovinskim rastojanjem i prema
navodima fabrike Audi Q5 sposoban je bez problema da udobno preveze pet
putnika. Sedišta su oblikovana ergonomski, dok prtljažni prostor nudi
540 litara, odnosno 1 560 litara kada se obore zadnja sedišta.
Uz doplatu će moci da se dobiju i varijabilna zadnja sedišta, kao i
potpuno sklopivo sedište suvozača, kako bi se lakše prevezli dugi
predmeti. Na polju bezbednosti Audi Q5 može se pohvaliti sistemima
preuzetim iz nove generacije modela A4. Rad Airbag usko je spojen sa
predzatezačima sigurnosnih pojaseva. Tu su i sistemi "Lane Assist",
koji usmerava kretanje automobila u odnosu na voznu traku, kao i "Side
Assist", koji detektuje mrtve uglove i upozorava vozača prilikom
promene vozne trake.

Audi Q5 kupcima će biti ponuđen sa jednim benzinskim i dva dizelska
motora. Sva tri motora biće opremljena tehnologijom direktnog
ubrizgavanja i turbo punjača. Benzinski motor je unapređena verzija
motora 2,0 TFSI, koji u Q5 razvija 211 konjskijh snaga i Obrtni moment
od 350 Nm, koji je na raspolaganju od 1 500 do 4 200 o/min. Q5
opremljen pomenutim agregatom iz mesta do stotke ubrzava za 7,2 sekunde
i dostiže maksimalnih 222 km/h. Prma navodima fabrike prosečna
potrošnja goriva iznosi 8,5 litara na 100 pređenih kilometara. Slabiji
dizelski agregat je 2.0 TDI od 170 KS, koji razvija Obrtni moment od
350 Nm između 1 750 i 2 500 o/min. Q5 2.0 TDI iz mesta do stotke stiže
za 9,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 225 km/h, uz prosečnu
potrošnju goriva od 6,7 l/100 km. Najsnažniji motor u ponudi je 3.0 TDI
V6, koji razvija 240 KS i 500 Nm Obrtnog momenta između 1 500 i 3 000
o/min. Q5 3.0 TDI iz mesta do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi i postiže
225 km/h. Prosečna potrošnja iznosi 7,7 l/100 km. Cena ovog modela u srbiji je oko 40 000 evra u zavisnossti od opreme.
[ Audi
]
05 Novembar, 2008 13:24
Audi R8
Poznati nemački prizvodjac automobila razvio je prvi trkači automobil- R8. karoserija je potpuno promijenjena, od upečatljivog
prednjeg dela oblikovanog u stilu Abtovih prerada pa sve do zadnjeg
kraja kojim dominiraju četiri nagnute izduvne cevi, difuzor i krilo
Osim estetske, ove modifikacije su i aerodinamičke prirode i doprinose
perfomansama automobila, kao i činjenica da je mnogo tih komponenti,
uključujući i poklopac motora, izrađen od karbonskih vlakana, što ih
čini i vrlo laganima. Motor je 4,2 litarski V8 koji, potpomognut
kompresorom, razvija 530 KS. Tolika snaga prenosi se na sva cetiri točka od 20 inca.
Perfomanse su impresivne - za ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h R8 treba 4,6 sekundi, a kazaljka brzinometra zaustavlja se tek na brojki od neverovatnih 300km/h.
Ovaj automobil iz snova je u proizvodnji i kod nas se moze naci za "simbolicnih" 140 000 eura
snimak test drive
.jpg)
[ Audi
]
23 Oktobar, 2008 20:54
Audi A3 clubsport quattro Kompaktni sportista
Za ovogodisnju smotru tjunera Folksvagenovih i Audijevih automobila Vortesetur u Austriji je pripremijo i studiju "Audi A3 TDI cllubsport quattro". Kompaktni sportista sa dvolitarskim TDI agregatom, koji razvija 224 KS uz obrtni moment od 450 Nm, dostupan vec od 1.750 o/min. Sa njim ovaj A3 od stanja mirovanja do 100 km/h dostize za 6,6 sekundi i postize maksimalnu brzino od 240 km/h. Spolja najvecu paznju privlaci veliki spojler u DMT stilu, tockovi od 20 inca sa pneumaticima dimenzijama 265/30. Menjac je sestostepeni, a za zaustavljanje su zaduzeni keramicki diskovi.


[ Audi
]
23 Oktobar, 2008 20:16
Audi TT Club sport quattro
Otvoreni kokpit, motor sa 300 KS i na pretek tehnoloskih resenja buducnosti. ovako se u najkracem moze predstaviti Audijev "TT kabriolet Club Sport Quattro" model koji je i istovremeno unapredjena verzija portotipa. Maksimalno visok kvalitet bilo je ono cime su se rukovodili konstruktori ovog jedinstvenog "TT-a" zato je vetrobran mali a, pozadi iza glava putnika, nema pregrade za platneni krov, vec su izbocine u stilu pravog "spidstera". napred su osim velike resetke hladnjaka, i LED sveetla, spordski stil naglasavaju veliki tockovi od 19 incha.



U poredjenu sas standardnom verzijom "TT-a", trag tockova je prosiren za 66 milimetra, a zadnji branik je zapravo usmerivac vazduha. Sedista su prave sportske "kadice", sposobne da cvrsto drze vozaca i suvozaca ii u najekstremnijim situacijama, kakve se mogu naci samo na trkackoj stazi. u kabini dominiraju detalji od aluminijuma. Za pokretanje ovg "TT-a" je izabran cetvorocilindricni motor zapremine 2 litara i sa 300 KS za koji je izveden originalni izduvni sistem.
[ Audi
]
21 Oktobar, 2008 22:27
Audi S8
Sportska nota se može naći u genima svih Audijevih modela. U slučaju S
modela, to je glavni princip, koji dolazi u kombinaciji s udobnosti,
estetikom, elegancijom i beskompromisnom kvalitetom. Audi S8 s moćnim
V10 FSI motorom koji proizvodi 331 kW (450 KS) kombinuje sve ove
karakteristike kako bi proizveo visoki stepen strasti i prevlasti. Već
mali pogled na vanjštinu je dovoljan kako bi se uvidjelo da S8 daje
nepogrešivo obećanje visokih performansi. Spreda, single frame
rešetka je izvedena u platina sivoj boji, a okomite šipke su hromirane.
Tri ravna otvora za vazduh naglašavaju prednji donji branik; veliki
otvori ispod prednjih svetala poseduju rešetku u obliku saća. Xenon
plus prednja svetla su opremljena sa statičkim svetlima i svetlima
za zavoje, zajedno s LED dnevnim pozicijskim svetlima.
Sa strane, sjajni rukohvati vrata, kućišta osvrtnih svetala i V10
amblemi označavaju izuzetan status modela S8. Sa svojim 20-inčnim tockovima, sportski predvodnik ove marke čvrsto stoji na putu.
Integralni zadnjii spojler, blagi svetli rub donjeg branika i
izduvnii sastav sa četiri okrugle izduvne cevi zaokružuju promene.
Zahvaljujući ASF aluminijskoj konstrukciji, S8 se može pohvaliti s
najlakšom školjkom u celom luksuznom segmentu – teži samo oko pola
mase konvencionalne čelične strukture.
Aluminijum takođe definise karakter unutrašnjosti. Pragovi vrata su
ukrašeni sa S8 amblemima, kao i ploča s instrumentima i kožno sportsko
kolo upravljača. Umetci su izvedeni od brušenog aluminijuma i ugljeničnih
vlakana. Kožno multifunkcijsko sportsko kolo upravljača posjeduje
kontrastne vezove i aluminijumski sjajne poluge mjenjača. Igle pokazivača
su bele, a sami pokazivači svetlo sivi. Električno podesiva
sportska sedista su izvedena u dvobojnoj koži; sedista su grejna i
mogu se namještati u raznim smerovima. Preko i iznad luksuzne
standardne opreme modela A8, S8 nudi niz dodatnih modernih opcija. One
uključuju praktičan sastav ulaska s naprednim ključem, Bang &
Olufsen audio sastav, ugrađen bord kompjuter, dupla stakla i DVD
navigacijski sastav.
Sa zapreminom od 5.204 ccm, ovaj V10 proizvodi 331 kW (450 KS) snage
pri 7.000 o/min i 540 Nm obrtnog momenta s maksimumom na 3.500 o/min.
Luksuzna limuzina na taj način postiže putne performanse sportskog
automobila velikog kalibra. Audi S8 ubrzava od mirovanja do 100 km/h za
5,1 sekundu i bez problema postiže najveću brzinu 250 km/h (elektronski
ograničena). uprkos njegovom sportskom karakteru, deset-cilindrični
agregat, koji se pali tipkom na prednjoj ploči, radi uglađeno i s
visokom profinjenosti. Ova V10 ima trenutan odziv na gas, a pod
opterećenjem takođe proizvodi odličnu zvučnu izolaciju, kako i odgovara
dinamičnom automobilu.
cena u americi 96.000 dolara
[ Audi
]
20 Oktobar, 2008 23:57
Audi A6
Audi definise nove standarde u visokoj klasi. Sa najmlađom generacijom
A6 predstavlja se limuzina koja sa izraženom dinamikom vožnje i
tehnološkom opremom u tržišnoj utakmici odlučno kreće prema vodećoj
poziciji. Snažni TDI i benzinski motori sa četiri do osam cilindara i
246 kW (335 PS), najmodernija tehnologija u izradi mjenjača kao i
prednji ili stalni quattro pogon na sva četiri točka daju osnovu za
potrebni suverenitet nove sportske limuzine A6. Ponuda koja
zahvaljujući visoko razvijenom podvozju i visokoj čvrstoći karoserije
omogućuje novu dimenziju u dinamici vožnje. Time novi Audi A6 postavlja
nove kriterijume koji se orijentisu prema velikom uzoru: Audiju A8
kojem su novinari i javnost potvrdili rang najsportskijeg automobila
svoje klase. U zbroju svojih karakteristika – u dizajnu i performansama
–A6 kao najprogresivniji automobil visoke klase kreće ubrzano pored
svoje konkurencije.

Jasna sportska i ergonomska perfekcija – zahtjev je koji određuje
oblikovanje kokpita. Zajednički pokrov povezuje središnji nosač
instrumenata i gornji dio središnje konzole u jednu celinu. U
unutrašnjem kutu novo oblikovanog okvira našlo se pored okruglog
instrumenta merača obrtaja i tahometra mesta za takođe okrugle
skale pokazivača temperature i goriva. Pojavom novog Audija A6
predstavlja se nova generacija Audi upravljača. Vidljiva oznaka
trokrakog odnosno četverokrakog upravljača je optički citat u obliku
jednodijelnog okvira u karakterističnom obliku trapeza s četiri prstena
na središnjem poklopcu vozačevog vazdusnog jastuka. Prepoznatljivo prema
dizajnu interijera novog A8 inspirirana je i središnja konzola.
u novom Audiju A6 tehničari su se odlučili za primenu elektromehaničke
kočnice za parkiranje: odustajanje od ručne kočnice omogućuje
velikodušno i ergonomski funkcionalno oblikovanje konzole i naslona za
ruku. Iza ručice mjenjača nalazi se optimalno pozicioniran sastav MMI
(Multi Media Interface). Njegov monitor, koji je točno u vidnom polju
vozača, integrisan je na grebenu odmah iza ručice mjenjača. Svi putnici
profitiraju od značajnog povećanja prostornog komfora.
cena ovog 3.2 odnosno 4.2 FSI Audija A6 krece se u rasponu od 57.000 do 60.000 evra
[ Audi
]
20 Oktobar, 2008 23:35
Audi A5
Nuvolari quattro koncept automobila iz 2003. dao je prvu najavu vizije
Audija sa snažnim i stručno stiliziranim coupéom s visokim potencijalom
performanse i naprednim profinjenim dizajnom - hrabar iskorak u
budućnost. Mnogi elementi Nuvolarija prilagođeni su u Audiju A5. Novi
coupé jasna je i jedinstvena kombinacija sportskih osobina i
elegancije. Istovremeno, A5 nudi iskustvo vožnje okarakterizirano
uzbudljivom dinamičnom performansom i izvrsnom udobnosti na dugim
putovanjima. Dužinom od 4,63 m Audi A5 jasno pripada u vrhunsku klasu
coupéa. Četiri udobna sedista i kapacitet utovarnog prostora od 455
litara čine ovaj automobil udobnim automobilom na duge staze. Dinamičnu
izvedbu osiguravaju FSI i TDI motori s procijenjenom snagom od 125 do
195 kW (170 do 265 KS). Svi motori imaju učinkovite karakteristike koje
su ujedno vrlo ekološki prihvatljive. Snaga motora prenosi se ili
pogonom na prednje tockove ili Quattro pogonom na sva četiri tocka i
šest-brzinskim ručnim ili automatskim mjenjačem. Podvozje razvijeno za
A5 potpuno je novo i kombinuje okretnost sa najvećim stepenom sigurnosti
vožnje.

Atmosfera u unutrašnjosti, gdje se osećate savršeno smirenima čak i
na dugim putovanjima – ključna je osobina unutrašnjosti A5. Kompletna
arhitektura kokpita jasno je usmjerena na vozača, a instrumenti i
središnja konzola čine celinu. Animirani oblici, preciznost i
sofisticirani dizajn kontrolnih instrumenata predstavljaju vizualni
užitak koji je takođe ugodan na dodir. Dizajn unutrašnjosti omogućava
vrlo kvalitetno iskustvo dodira svaki put kada vozite Audi A5. Primjer
sveobuhvatnog dizajnerskog pristupa je oblik stranica vrata, na kojima
kontrole, obloge, naslon za ruke i pretinac za odlaganje čine vizualno
harmoničnu celinu.
Instrumentna tabla, s karakterističnim oblikom okvira brzinomera i
brojača obrtaja u obliku kapi, izražava tipične stilske elemente
Audija, iako je u svim svojim detaljima novo dizajnirana. A5 je takođe
opremljen zaslonima za MMI sastav postavljen na ergonomski savršenom
visokom položaju u kokpitu. Nova, napredna verzija proverene
instuitivne MMI logike čini razumevanje velikog broja funkcija vrlo
jednostavnim. Novi ključ još je jedan element dizajna koji dokazuje
profinjenu funkcionalnost.

ova verzija sa 3.2 litarskim motorom sa pogonom na sva cetori tocka kosta ce oko 50.000 evra i naravno jos dodatno se placa oprema/
[ Audi
]
20 Oktobar, 2008 23:09
Audi A4
Audi otvara nove horizonte. Model A4 je sportski automobil s izuzetnom
pojavom na drumu; stavlja Audi u novu dimenziju na tržištu automobila
srednje klase. Motori koji pokreću ovu limuzinu, kako TDI, tako i
benzinski, u oba slučaja s direktnim ubrizgavanjem goriva, kombinuju
visoku snagu i visoku upečatljivost. Dinamični pogonski sklop i upotreba
mnogih tehnologija koje su direktno preuzete iz kategorije velikih
automobila dokaz su vodeće uloge ove marke što se tiče tehničkog
znanja. Novi Audi predstavlja novi način vožnje. Dizajn novog modela A4
otkriva njegov sportski, agresivan karakter: uz zategnute i dinamične
linije, izražava pojam tehničke perfekcije. S ukupnom dužinom od 4,70
metara
Unutar novog A4 dovoljno je svjetla i prostora koji odgovaraju
automobilu pune više kategorije. Međuosovinski razmak od 2808
milimetara nije samo veći nego kod ključnih konkurenata, nego je i
značajno veći nego kod prethodnog modela. Unutrašnjost je sada 20 mm
duža, a prostor za kolena na zadnjoj klupi putnika je porastao za izuzetnih
36 mm do 908 mm. Prostor za glavu i širina u razini ramena takođe su
povećani. Svaki putnik u novom A4 ima pristup prikladnim funkcijama kao
što su veliki držači za čaše i mekano obloženi nasloni za ruku. Sjediti
u novom modelu A4 znači osjećati se udobno i zadovoljno od prvog
trenutka, što je tipičan 'Audi efekt'.
Kapacitet prtljažnika je sada 480 litara, bez obzira da li automobil
poseduje prednji pogon ili quattro stalni pogon na sve točkove. Ovaj
volumen je veći nego kod bilo kojeg direktnog konkurenta. Visina
utovara je samo 673 milimetra, te zajedno s ravnim podom i bočnim
stranicama čini prtljažnik ekstremno praktičnim.
Za veće terete, na primjer nakon većih kupovina, naslon zadnjih sedista se može preklopiti u dva dela, što povećava kapacitet
prtljažnika na maksimalnih 962 litre.Na svakom novom modelu A4,
poklopac prtljažnika se može otvoriti na tri praktična načina: radio
signalom iz daljinskog upravljača, preko tipke u vratima vozača ili
električnom tipkom u utoru ručice prtljažnika. Poklopac se automatski
otvara prema gore na novim šarkama s kolutima, te je potreban samo mali
napor da se zatvori.

Cena ovog luksuznog modela koji potice iz Audija kretace se u rasponu od 31.000 do 33.000 evra. U zavisnosti od opreme.
[ Audi
]
20 Oktobar, 2008 21:51
Audi A3
Nova generacija Audija A3 je predstavljena. Premijum kompakt model,
koji suvreno vlada u ovoj kategoriji vozila, je dobio čitav niz
dizajnerskih i tehnoloških unapređenja.
Audi će sa novom generacijom A3 i A3 Sportback modela postaviti nove
standarde kada su u pitanju vozne karakteristike, dizajn i
opremljenost. Nove tehnologije kao što su S tronic menjač, magnetno
ogibljenje i sistem za kontrolu ogibljenja, Audi parking sistem i još
dosta toga.
Novu karoseriju odlikuje nešto veća dužina, niže serijsko ogibljenje.
Dakle, Audi je učinio A3 još sportskijim i atraktivnijim automobilom.
Prednji spojler i branik su blago izmenjeni, baš kao i prednja maska.
Najupadljiviji element su svakako „oborena“ svetla, odnosno Daytime LED
svetla. Opciono se mogu poručiti i bi-xenonska prednja svetla, koja se
savršeno uklapaju sa LED svetlima. Zadnji deo automobila ima
redizajnirani branik, ali očekivanih zadnjih LED svetala nema.

Karoserija je, kao što smo naveli, nešto produžena – 2,5cm kada je u
pitanju A3, dok je kod Sportback modela ta dužina nepromenjena.
Unutrašnjost odiše sportskim karakterom i elegancijom. Tu su brojni
detalji izrađeni od aluminijuma, novi interfejs za upravljanje audio i
klima sistemima. Zapremina prtljažnika iznosi od 350 do 1080l, dok je
kod Sportbacka 370 do 1100l.
Gama motora se sastoji od čak osam modela: pet benzinskih i tri dizela.
Benzinci su 1,6 sa 102KS, 1,4 TFSI sa 125KS, 1,8 TFSI sa 160KS i 2,0
TFSI sa 200KS. Top model je i dalje 3,2 V6 FSI sa 250KS. Dizel motori
su 1,9 TDI sa 105KS i 2,0 TDI sa 140 i 170KS. Potrošnja je u proseku
smanjena za do 15%. 1,8 i 2,0 TFSI motori su „frikciono optimizovani“
odnosno komponente motora imaju jako malo trenje.
Svi motori, osim 1,6 i 1,9 TDI, se isporučuju sa šestostepenim
manuelnim menjačima, dok se model sa 3,2 V6 FSI motorom isporučuje
isključivo sa S tronic menjačem. Opciono je moguće poručiti S Tronic i
sa ostalim motorima. 2,0 TFSI i dizel motori se isporučuju sa
šestostepenom varijantom, dok kupci 1,6, 1,4 TFSI i 1,8 TFSI dobijaju
sedmostepene verzije S tronic menjača. Quattro pogon se isporučuje u
kombinaciji sa 1,8 i 2,0 TFSI, kao i sa 2,0 TDI varijantama, dok je taj
pogon serijski u 3,2 modelu.
Audi će na modelu A3 koristiti magnetne amortizere koji pored odličnih
performansi omogućavaju i veoma lako elektronsko podešavanje mekoće.
Audi nudi dva režima rada – Normal i Sport.
Nova generacija Audija A3 će pored standardnog S3 modela imati u ponudi
i S3 Sportback. Motor i performanse na S3 modelu su nepromenjene – 2,0
TFSI sa 265KS i 350Nm, što omougćava ubrzanje od 0 do 100 za 5,7s,
odnosno 5,8s kada je u pitanju Sportback model.
Novi Audi A3 će se u prodaji naći početkom leta ove godine po ceni od 20350 EUR.
Dužina: 4203mm (A3), 4286mm (Sportback), 4214mm (S3)
Širina: 1765mm
Visina: 1421mm (A3), 1423 (Sportback), 1399 (S3)
Međuosovinsko rastojanje: 2578mm
Težina: 1275-1455kg (u zavisnosti od modela i motora)
[ Audi
]
20 Oktobar, 2008 20:59
Audi A2
Da bi dao svoj doprinos u redukovanju emisije izduvnih gasova ispod
limita od 120g/km (predložen od Evropskog veća), "Audi" planira razvoj
nekoliko ekoloških modela. Jedan od njih biće i druga generacija A2,
čija je proizvodnja prekinuta jula 2005. godine.
Originalni model je krasila izuzetno skupa, aluminijumska konstrukcija,
što ga je učinilo nekonkurentnim u segmentu kompaktnih automobila i
dovelo do loše prodaje. Za novi model Audi će deliti komponente sa
sestrinskom kompanijom "VW" kako bi troškove učinio što je moguće manjim.
Ovo znači da će naredna generacija "A2" verovatno deliti platformu sa
modelom Polo uključujući i gamu motora.
Postoje informacije da bi Audi mogao predstaviti i još manji model A1 tokom 2010. godine, kao i model Q5 i Q1 crossover. Audi menadžment je nedavno saopštio da namerava proširiti gamu modela sa 22 na čak 40 do 2015. godine.
[ Audi
]
20 Oktobar, 2008 19:50
Audi A1
Nemački proizvođač automobila Audi predstavio je novi A1 na
ovogodišnjem Auto salonu automobila u Parizu, direktnog konkurenta
modelu "Mini Cooper", "BMW-eu seriji 1", "fijatu 500" kao i svim manjim
gradskim automobilima.
Zaista, Audiju sa novim A1 neće biti ni malo lako da se suprotstavi
ikoni. Na Auto salonu u Parizu imali smo priliku da vidimo Audi A1
Sportback, i uverimo se u njegove adute.
Ono što Audijevom modelu nedostaje je Minijev senzibilitet i
nostalgično obojene emocije, ali zato A1 dolazi sa četvoro vrata, i
visokom tehnologijom oličenom u multimedijalnom interfejsu povezanim sa
mobilnim telefonom koji obezbeđuju navigaciju, muziku i internet
konekciju.
Ispod haube počiva 1.4 litarski TSI agregat opremljen turbo punjačem i
kompresorom koji isporučuje 150 KS na prednje točkove putem Audijevog
S-tronic menjača sa dvostrukom spojnicom. Audijev mališan pored
benzinskih i dizel agregata koristiti i elektromotorni pogon (motor od
41 KS s kojim bi "audi A1"imao autonomiju od oko 100 kilometara).
Tu su i dodatnih 27 KS i 150 Nm dobijenih iz elektromotora napajanog
litijum-jonskim baterijama koji pokreće A1 u start-and-stop režimu.
Lansiranje serijskog modela će se verovatno odigrati u Ženevi, a
prodaja bi trebalo da počne krajem 2009 u Briselu. Cena jos uvek nije
poznata